tisdag 15 april 2014

Stickfest i Väst 2014 del 2:4

 Fredagen bjöd på strålande väder så stickning utomhus var en självklarhet.

 På eftermiddagen gick jag en workshop med Tant Kofta i att sticka 
en kofta med rund hals uppifrån och ner.
Så himla roligt och jag fattade hur man skulle göra
trots att jag är kass på att räkna.
 Innan invigningen och middagen vart en lite promenad till huset
där "Mia på Grötö" spelas in...
 och lite härlig havsbris och utsikt i solnedgången.

Invigningen hölls av Birgitta Forslund som har skrivit boken "Älskade kofta".
Hon berättade hur boken blev till mm och det var mkt intressant.

Efter invigningen var det dags för middag och ett gigantiskt garnlotteri.
Jag lämnade in 2 hg garn och fick då 2 lotter. Jag vann inget men det gjorde inget 
för det innebär att jag blev av med 2 hg garn utan att få påfyllt av något annat.
Hurra för lite minskning av stashen som sen skulle ökas på under lördagen.

Inga kommentarer: