måndag 17 februari 2014

OS-projekt nr 1 KLART!

Tänkte inte jag skulle göra något/några OS-projekt MEN så ändrade 
jag mig samma dag som invigningen var.
Huvudmål - att använda STASH och att det skulle bli 
något som jag kommer att använda.
Har i över fyra år haft detta garn i min stash, 
det är ett silkealpackagarn ifrån Drops.
Jag bestämde  mig för att göra en honeycowl för det är
ett roligt mönster att sticka och det blir så skönt kring halsen.
Jag hade 2 vita nystan, 1 mörklilagrått och 1 ljuslilagrått.
Den vart jättegosig i precis så fluffig som jag ville 
MEN
den kliar pga alpackan.
Har hört någonstans att billigt alpackagarn har kvar
sina stickelhår och det är väl det som detta garn har kvar.
Ska prova tvätta den i maskin och sen torktumla den lite för
att se om den mjuknar lite annars repar jag upp den
och virkar ett par vantar.

Inga kommentarer: