onsdag 12 februari 2014

Pågående småprojekt

 Har börjat på ett par Hermonies every day socks i Nalle Novita Tico Tico
som jag fått i ett byte en gång. Älskar färgen, hoppas sockarna blir bra.

 Efter att gått igenom 3 öroninflammationer på Noa, 30 gr kyla i en dryg 
vecka och sen en massa ishalka så har vi äntligen kunnat vara ute och leka lite.
När det var dags fö pulkadragning så upptäckte jag att dom tvåändsstckade vantarna
inte blev så glada av att dra i en snöre för jag har bara tumvantar och då får inte
snöret plats någonstans. 
Så nu tillverkas det pulkavantar, en kombinerad finger och tumvante.
Tummen för sig, pekfinger och långfinger får campa ihop i ett finger
och ringfinger och lillfingret får samsas i ett finger.
Tvåändsstickade i garn från Kristians i Delsbo som jag har växtfärgat.

Till sist en underbar mössa.
Det är Garnomeras våffelmössa som jag stickar i ett 
tweedgarn ifrån Tant Kofta.

1 kommentar:

Hamrånge slöjdare sa...

Stackars Noa som varit sjuk så mycket. Vad skönt att ni äntligen kunde vara ute och leka.
Härlig färg på ditt sockgarn!
Ska bli intressant att se dina pulkavantar när dom blir klara.