onsdag 27 januari 2010

KLACKMATTOR

Här har min kompis BJ gjort ännu en klackmatta, en rund denna gång. Har aldrig sett någon rund innan och vet inte om man gjorde runda, men fin vart den i alla fall med en liten bit killingskinn i mitten.
 Har DU sett någon rund innan, skicka gärna en kommentar.

BJ har gjort lite annorlunda på nästa klackmatta. Hon hade spillbitar från Röros tweed och det var luftig så det gick att virka runt kanten. Det vart väldigt tätt och fint runt kanten.

Detta är matta nr 3 från BJ. Gjord av spillbitar som hon har virkat runt kanten och i mitten har hon satt en bit fårskinn. Så fin och i så härliga blå nyanser.

Snart hoppas jag att jag kan visa min första klackmatta här på min blogg.

2 kommentarer:

Hannah sa...

Jag har blivit så inspirerad av dina bilder på klackmattor (som jag inte kände till tidigare) att jag har börjat spara yllebitar till att göra en egen.

Berit i Oviken sa...

Jag har googlat och hittade en matta gjord av jeanstyg. Riktigt snygg.