torsdag 24 juni 2010

Fina blommor

Nästan alla  mina zucchiniplantor blommar, på en stängel har det t o m  varit 3 blommor MEN jag har bara sett hanblommor än så länge och då blir det ju inga grönsaker. Men vackra blommor är det i alla fall.
Det är tur att min vän CB är så intresserad av att testa nya blommor så att jag får se lite nya sorter. I år hade hon sått olika rosenskära och dom har jag aldrig sett innan MEN vad vackra dom är. Jag hade ju turen att få en av henne. Det finns ju hur många olika rosenskäror som helst och bladverket är ju underbart. Så nästa år blir det fler rosenskäror i min rabatt.
Igår när jag var och handlade mat så hade ICA ett ställ med fröer, så jag tog mig en liten flukt och fastnade för dessa fina raringar, ser om som små duntussar och sen hette dom pionvallmo. Passar ju mig som blivit alldeles takig i pioner. Så en sån fröpåse fick följa med hem och har nu blivit sådd, hinner kanske inte blomma ute men i växthuset kanske.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilka fina blommor än engång. Ha det nu bäst i midsommar, och hoppas du slipper värken. Kramar från mej med galningarna!

Pixi sa...

Oh vad tjusiga!!=)