måndag 28 juni 2010

Jordgubbar och nya växter mm mm

Mitt gamla jordgubbsland ellera jag kanske ska säga mitt befintliga något överväxta jordgubbsland. Förra året orkade jag inte göra något åt jordgubbarna och då vart det så här MEN....
i år blir det andra bullar eller jordgubbar. Nytt och fint land på ny plats.
Min lilla provodling av spetskål och grönkål (grönkålen är något som i alla fall inte fryser sönder när hösten kommer). Jag vet dock inte vilket som är vilket men det visar sig väl snart.
Mina nyinköpta dahlior på väg upp i solskenet.
Två pioner inköpta på tradera. Jag hoppas att jag satt dom rätt för det var inte lätt att se vilket som skulle vara ovan eller under jord för mitt otränade pionrotsöga.
Min pion, ros och liljerabatt. Mycket av ogräset är bortklippt men än så länge är allt bara GRÖNT så det är lite svårt att se men det finns 2 gamla pionbuskar, 1 ny pion, 2 tuvor brandgula liljor - gåva från grannen, 1 liten koreansk plymspirea, 1 jättedaggkåpa och en groothenhorst-ros.
Ny bild kommer när det börjat blomma lite.
Om man titta mitt i bilden, strax ovanför den vita blomlådan så ser ni platsen där jag placerat det nya jordgubbslandet, fast när jag tog kortet hade jag inte börjat med det.

Inga kommentarer: