onsdag 4 augusti 2010

GARN & TE 6 - ankomst hurrrrraaaaaaaaa!

Idag fick jag detta ljuvligt trevliga paket från Marianne i Värmland.
Ett z-tvinnat 2 tr garn från värmlandsfår, samt ett egenhändigt mönster på ett par tvåändsstickade vantar,  te som hette Frödingblandning som var jättegott, (påsen var sönder så jag var tvungen att hälla den på en burk, därav den tomma påsen på bilden).
Sen var det en jättesöt tekula med en liten tekanna som tyngd.
TACK snälla Marianne för detta trevliga paket!

TILLÄGG till mitt spinnbytespaketet.
När jag fick mitt spinnbytespaket så visste jag inte riktigt vad allt var, har ju bara spunnit ull från svenska får,  därav den fåordiga beskrivningen av paketet MEN nu vet jag.
Jag fick ett pkt med ren merinoull, sen var det pkt med merinoull och tencel, sen var det en liten påse med ull från Ulrikas egna får och till sist det som var i silkespapper var silk hankies - som jag inte hade en aning om vad det var men nu har fått det förklarat för mig och en liten video från youtube på hur man ska förbereda det inför spinning.
Tack igen snälla Ulrika.

Inga kommentarer: