måndag 18 juli 2011

Korgstämma plus lite annat

Den 7 juli åkte jag, mamma och BJ på en liten tur till Järvsö där det var korgstämma
MEN

först åkte vi till Filtmakeriet i Kilafors för att lämna ull som dom köpt av mig.

Vi fick en rundvisning i karderiet och spinneriet och så klart butiken.

Jag blev helt sjuk av alla underbara hyllor fulla med
garn och nålfilt, ville ha massor med mig hem men det finns ju redan
massor här hemma så det vart bara 3 härvor.

Veronica gör fantastiska skapelser i ull....

och hennes sambo vackra smidda föremål.

Lunchen intogs på Kilafors Herrgård innan vi drog vidare till korgstämman i Järvsö.

Jag tog tyvärr inga kort på korgstämman för jag vart lite besviken
för det var bara ett tiotal slöjdare där.
Jag hittade dockdock en korg som jag vart kär i och som fick följa med hem.
Bild på den kommer en annan dag.

Dagen avslutades med en fika hos EL som jag har köpt mina "härjedalsfår" av.

En mycket trevlig men varm dag + 28 gr, pust!

Inga kommentarer: