onsdag 1 februari 2012

Så stolt och nöjd!

Detta är min första kofta någonsin som jag har stickat.
Den är till mitt gudbarn V som är 2 år, nästa år får lillbror S använda den 
och året därpå kanske jag får tillbaka den till min lilleman i magen.

Den är stickad i ekologisk merinoull från Sublime och 
mönstret är här från Drops.
Tack till min vän CB som hjälpt mig med att förstå alla 
för mig konstigheter i mönstret.

Nu ska jag bara sticka klart en beställd sjal, en beställd poncho och
mina tvåändsstickade vantar, SEN, blir det en kofta i samma mönster
men storlek 6-9 mån och i garn från Kristians i Delsbo.

3 kommentarer:

Tomtan sa...

Hur går de me din då????

Hamrånge slöjdare sa...

Vad roligt med ett plagg som kommer igen till dig! Och Grattis till din första kofta.

Ullhärvan sa...

Vilken jättefin kofta!