måndag 23 juli 2012

Utflykt och slått

I lördags tog jag lilla NilsOlof i babybjörnen på magen och blöjor 
och mat i midjeväska,så gick på en liten utflykt 
och hälsade på tackorna ute på en halvö.
NilsOlof sov som en prins hela tiden.

 Dom trivs så bra här ute på halvön och vi tycker det är jättebra
för det brukar inte komma björn dit och dom har vatten runt hela halvön.

 Jag brukar bryta ner lite småsly så dom kan äta upp löven i
 toppen oxå, sen om några veckor ta jag min lilla
häcksax och klipper ner slyet och samlar
i en hög så det bli lite mer öppet landskap.

 Det är dock VÄLDIGT LÅNGT kvar innan denna mark kan räknas 
som betesmark enligt EU, men det bryr vi oss inte om, det är perfekt
för oss och fåren i alla fall.

I helgen slåttade vi ensilage på vår mark, så härligt grönt och fint.
Det vart mer än jag trodde, så kul.
om någon månad är det dags att slå grönfodret.

2 kommentarer:

Ia&co sa...

Äntligen var jag först!
Kul att se att grejorna (babybjörnen) kommer till användning ;)
Lilleprinsen ser stor ut och verkar njuta av uteluften.
Kramar

Tomtan sa...

Tror inte fåren bryr sig heller :D
Är hem och hämtar kakel och fog och trall och färg och lite annat jox så man har nått jobb :D Mygg och knott!!!! Min vita takpanel är svartprickig..... Men så är livet :D Ha de så gott!!!