söndag 19 augusti 2012

En helg i Stockholm

 Torsdagen den 9 augusti packade vi bilen och 
begav oss till Täby till pappa med fru.
NilsOlof sov i ett sträck från Långå till Hudiksvall...

 där det vart ett stopp på McD till dom vuxna, 
ny blöja och mat till NilsOlof, 
sen somnade han om igen och vaknade inte
förrän vi var framme i Täby.

 Första natten borta och i resesäng, 
den var jättestor åt lilla killen vår.

 På fredagen vart det en tripp till gammelfarmor för att visa 
upp NilsOlof och då vi även tog 4- generationskort.

 Min pappas fru har gigantiska blommor, 
här jag bredvid en herrgårdspelargon.

 Här vid hennes trädgårdshortensia.

 Gick en morgonpromenad med NilsOlof bland dom flådiga husen,
det ena finare och större än det andra 
och
helt plötsligt står denna snövessla på en uppfart.
Åhh då fick jag hemlängtan!

Rosa rudbeckior i massor ...

med många fjärilar i.

En fin röd ros från växthuset.

En ljuvlig dahlia.

Hallååå persikoträd på friland i Sverige.

Pappas fru hade gjort en tårta till min födelsedag och till 
den fick jag sång av pappa med fru.

På lördagen besökte jag och pappas fru Liljewalchs och 
utställningen 
"ser du löven för alla träden".
Vilken underbar utställning och sen all slöjd som fanns
till salu var ju oxå underbart!!!

Nedan följer några löv som jag gillade.

 Gjort av skruvkorkar och kapsyler.

 Gamla band, 80-talet here i come!

 Underbart yllebroderi!

Några klackmattelöv fanns det, detta var dock det finaste.

 En broderad kudde.
Mönstret är olika teckensnitt, så himla fint och roligt!

Har du inte sett denna utställning så gå och se den bums med detsamma!

1 kommentar:

Tomtan sa...

Vilka härliga bilder!!!! Men vad gjorde en vässla i Stockholm :D Vill åxå se den där utställingen....