tisdag 11 september 2012

Ryabesättning TILL SALU - är nu SÅLD

Hej!
Mitt namn är Birgitta Lindh och jag bor i Härjedalen.
För snart 2 år sedan så köpte jag Gunnar och Ingegärd Lindbergs ryabesättning.
Nu har vi fått barn och jag känner att tiden inte räcker till för att ha så många får så därför säljer jag den stora delen av min ryabesättning.
Besättningen som säljes består av 14 tackor som alla kan betäckas i höst + 2 tacklamm födda 2012. Dessutom har jag två bra baggar som jag använt i två år.
Födelseår på fåren:
3 st 2010
4 st 2011
2 st 2006
2 st 2007
1 st 2008
2 st 2009
2 st baggar födda 2010.

Jag är med i Elitlamm, klövkontrollen, fårhälsoprogrammet och i Maedi Visna MEN jag har bara MV2 än så länge, får MV3 i Januari.

Jag behåller gärna tackorna och betäcker dom i höst om det finns en köpare som vill köpa dom i februari.

Hör av er till:

Birgitta Lindh

Inga kommentarer: