torsdag 28 februari 2013

Fårklippning 1 av 3

 I lördags var det dags för den första av årets tre fårklippningar.

 Det syns inte på bilden till höger men hon är så
 svart så hon är blåsvart, så himla fin.
Sen en av mina favvis pälsar, älskar när fåren är fläckiga.

 Ingegärd och

 Petronella har så fantastiska lockar i sin päls.

Vid nästan alla mina vinterklippningar så har det dels varit jättekallt
under själva klippningen och dagarna efter
MEN
inte i år, det var bara -3 gr ute när vi klippte och sen har det 
varit som kallast -8 gr en natt, annars nästan bara +gr.
Fantastisk bra och skönt för fåren.

Fredagen den 8 februari flyttade 14 st ryafår till Småland. Trist att behöva sälja 
MEN
det var för många för att det skulle vara kul.
Nu känner jag riktig glädje igen när jag går ut till mina fårisar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilka fina lockar! Gör nu garn av ullen? Jag svarade på din kommentar hos mig. Du får jättegärna maila mig ewhe@live.se

Ha en fin dag! Erica