tisdag 28 december 2010

Så här knäpp är jag..............

Eftersom att jag bor i ullunderställ, dels för att det är det SKÖNASTE som finns och dels för att det är lättsammast nu man lever ett liv med korsett.
Ull behöver man ju inte tvätta så ofta och dom här ute i snön har blivit mycket använda mycket men är inte lortiga och luktar inte svett. MEN jag kände att jag behövde fräscha upp dom lite och nu när det var perfekt snö ute samt lite snöfall så hamnade dom ute i snön.
I morgon tar jag in dom i och kör dom i torktumlaren (jag vet - inte miljövänligt, men hundhåren försvinner) och vips har jag fräscha kläder igen utan en slitande sväng i tvättmaskinen.

3 kommentarer:

Karin sa...

Hej!
Nu har jag skaffat en egen blogg. luffas-kada.blogspot.com
MVH// Karin

Pysselfarmor sa...

Men så "roligt" eller hur jag nu ska uttrycka det så att du förstår mig rätt.....så där gjorde min mamma med yllekläderna på vintern. Jag är uppvuxen i Lapplands fjällvärld utan väg, el och vatten inne så jag trodde det var något som mamma bara "hittat" på då på vintern. Nu fick jag förklaring på det - tack.

Tomtan sa...

:D
Nu lever du farligt!!!!
Gott Nytt År!