fredag 14 juni 2013

Nu har sommaren kommit till Härjedalen oxå !

Förra helgen gjorde jag årets första färska rabarberpaj.
Så otroligt gott!!!

Åkerbären blommar så fint i sin tunna.

 En grannes äppelträd står i högblom just nu och det är så vackert!!!

 Min lilla juvel följde med upp till växthuset och fick hålla sig
i järnspisen medans mamman sprang med växter fram och tillbaka.

 Här har jag räddat en fjälldaggkåpa från att bli uppäten av ogräs.
Nu ska den få växa till sig lite innan den hamnar på ogräsfri plats.

 Jag HADE en trekantsrabatt, den är dock historia nu.
Ogräset vann över mig STORT. Min svärmor har räddat två
olika sorters timjan från den och här har jag räddat ytterligare två
som jag hoppas ska överleva och växa på sig.
Betonghjärtat har min kära systeryster gjort till mig.

 Tagit skott av min blodfingerört, den växer så fint och så fin med sina vita
kanter på bladen och sina röda blommor.

 Ytterligare en livräddad växt - rödskaftad daggkåpa.

 Här en vit höstvädd som fått nytt liv i en kruka istället för bland ogräset.

Ett litet stilleben med koreansk plymspirea, salvia och fjälldaggkåpa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå!!! Rabarbern i Uggen har kommit upp åxå :D
Ska vara i Grundsjön med mammsen veckan efter midsommar.... Bara så du vet :D